0

Status Mei 2011


“Qulil haq walau kaana murrun : Berkata benarlah walaupun pahit.”


"Orang yang bijaksana itu tidak akan jatuh hati pada wanita kerana kecantikannya, tetapi kerana perjuangannya menentang nafsu yang berjuta."


"Barangsiapa yang tidur dan tidak mengambil tahu urusan orang-orang Islam, maka dia bukanlah dari golongan mereka (orang-orang Islam)." - Sabda Rasulullah S.A.W.


"Semalam, dapat mesej dari Aty Iza. Ringkas seringkas ringkasnya. 'Al-Hajj ayat 58'. Pagi nie, bangun terus buka tafsir. Tersenyum. Lega. Jika kematian menjelma di tengah jalan dalam keadaan berjihad di jalan Allah, kita dah mampu tersenyumkan..?"


"Lelaki dan suami yang dayus pada hari pertama perkahwinan adalah lelaki yang membiarkan isterinya terbuka aurat dan ditonton orang ramai, mekap melampau dan tabarruj. Dalam erti kata lain, bersanding."


"Woman was made from the rib of man. She was not created from his head to top him, nor from his feet to be stepped upon. She was made from his side to be close to him, from beneath his arm to be protected by him, near his heart to be loved by him."
♥♥ .Hope to find mine. ♥♥


“Jangan engkau percaya melihat kegagahan seorang lelaki. Tetapi jika mereka teguh memegang amanah dan menahan tangannya daripada menganiayai sesamanya, itulah lelaki yang sebenarnya" - Khalifah Umar al-Khattab


"Tika diri di dalam kekangan, AL-ASR punya tafsiran yg tersirat. Disaat kesedihan menghadapi dugaan yg menimpa, AL-INSYIRAH merawat duka. Di saat diri kehausan kecemerlangan, AL-MU'MINUN formula al-falah yg hebat. Bila jiwa dan hati diasak dan disentak dgn kemenangan musuh Allah, AS-SAFF mengutuhkan iman dihati lantas bersama di saf perjuangan." 

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top