Status Mac 2011


"Ma fi qolbi ghairullah - Dalam hatiku, cukuplah ada Allah."


"Terkocak jiwa oleh ujian duniawi. InnALLAHa ma ana - Sesungguhnya ALLAH bersama-samaku."


"Kupasan menarik mengenai tsunami di Jepun dan kuasa alam oleh DR. Goh Sang Seong. Salah satu petanda dunia sudahpun sampai ke penghujung nyawa. Maksimumkan ilmu akhirat, minimumkan ilmu dunia."


"Tsunami di Jepun telah merubah kedudukan paksi dunia selepas tragedi tsunami yang menimpa Acheh. Sedikit demi sedikit peta dunia berubah kedudukan. Dan tidak lama lagi, akan terjadinya fenomena matahari terbit dari sebelah barat apabila kedudukan bumi berubah sepenuhnya. Astaqfirullah..Astaqfirullah.."


"Saya terpegun dan terkaku melihat penduduk di Mekah dan Madinah, tidak kira lelaki atau perempuan, malah kanak-kanak atau orang tua, berlari hingga tercungap-cungap menuju ke masjid. Hanya saya yang berjalan melenggang. Kemudian baru saya sedar, saya dipengaruhi oleh suasana di Malaysia yang kurang mementingkan pahala solat berjemaah di masjid."


"Saya agak kecewa bila tak sempat snap pic tempat musnahnya tentera bergajah Abrahah oleh burung Ababil yg mmbawa batu-batu dr neraka dgn izin Allah. Tanahnya sgt gersang dan nampak kusam, tiada tumbuh-tumbuhan yg hidup di tanah tersebut. Tiada langsung hidupan di sekitar tempat itu. Menurut mutawwif, apabila melalui tempat tersebut, kita mesti mempercepatkan langkah tak kira apabila berjalan ataupun berkenderaan."


"Sebesar-besar dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rasa berdosa melakukannya." - Imam Ghazali


Semakin hari, saya semakin jatuh cinta dengan FB. Kerana dari FB, saya mendapat banyak ilmu yang mungkin saya tidak mampu untuk mendapatkannya sendiri. Dan kini, saya sedar, FB mampu menjadi salah satu medium dakwah jika digunakan dengan sebaik mungkin. Terima Kasih kepada sahabat2 fi sabilida'wah yang ikhlas berkongsi pelbagai info dan buah fikiran yang amat bermanfaat. Semoga usaha ini diredhai Allah."


Salah satu daripada tanda-tanda yang nyata akan berlakunya hari kiamat ialah banyak berlaku gempa bumi yang sangat menakutkan kepada semua manusia. Kejadian gempa bumi tersebut berlaku pada setiap tempat di muka bumi dan secara terus menerus. 
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga berlaku banyak gempa bumi." - HR Bukhari


"Sebelum turunnya Imam Mahdi, akan ada seorang pemuda berani yang menentang dajjal semasa pemerintahan dajjal berkuasa. Pemuda tersebut dibunuh kerana menegakkan agama Allah. Beliau syahid. Dan syahidnya merupakan syahid teragung di sisi Allah yang tidak pernah dimiliki oleh mana-mana pejuang fi sabilillah yang lain. Subhanallah..!"
Kupasan daripada buku '2012'


 "Ujian adalah ukuran keimanan yang sebenar bagi seorang mukmin. Tabahlah duhai hati.”


"I work best under pressure. So i always wait till the last minute to complete my assignment. I am a great procrastinator."


"Appearances are deceptive, sometimes."

1 comments:

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top