0

Status November 2011


"Jika mereka sibuk mencari cinta, biarlah kita sibuk mencari iman. Jika mereka sibuk mencari pasangan, biarlah kita sibuk mencari keredhaan. Jika mereka menangis kerana kecewa bercinta biarlah kita menangis mengenang dosa-dosa semalam."


”Iman itu kadang-kadang naik dan kadang-kadang turun. Maka perbaharuilah iman kalian dengan kalimah La Ilaha Illallah.” - HR Ibn Hibban.


.Syahidah Mardhiah : Saksi Yang Diredhai.


KELAWAR yang hebat = batMAN

LABAH-LABAH yang hebat = spiderMAN

CICAK yang hebat = cicakMAN

LELAKI yang hebat = superMAN

PEREMPUAN yang hebat = superwoMAN

MANUSIA yang benar-benar HEBAT = beriMAN


Didiklah anak seawal kandungan untuk mengenal siapa Penciptanya. Ajarilah dia bahawa janganlah dahinya itu sujud melainkan hanya kepada Penciptanya.  


"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku." - Surah Ibrahim : 40.


"Aurat wanita sumber terbesar dosa lelaki. Anda setuju?."


Saya sokong nikah khitbah.
Lebih baik ibadah dari musibah.


"Showing off your body to men doesn’t make you beautiful. The more you hide, the more they’ll want to chase after you. :)" 

Beauty does not come from your face, or your hair, or your body. It comes from your heart.


A successful marriage requires falling in love many times,
always with the same person.


"We can't avoid death no matter how hard we try, but we can avoid hell if we strive to please Allah SWT. Subhanallah..!"


"Wanita solehah mengatasi paras rupa. :)"


“Antara tanda hati lelaki yang dekat dengan Allah adalah apabila seorang wanita yang sangat cantik cuba menggodanya, lalu dia menundukkan pandangan, dan berkata 'AKU TAKUT KEPADA ALLAH' dan segera meninggalkan wanita tersebut." 

Menundukkan pandangan itu bukan satu pilihan tetapi satu PERINTAH ALLAH.


"Kita hanya perlukan 5 minit untuk memakai tudung atau jilbab. Sedangkan kita boleh meluangkan masa sehingga 20 minit untuk mendandan rambut."


"Andai diumpamakan Islam seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh, maka aku berjalan ke seluruh dunia bagi mencari jiwa-jiwa muda. Aku tak ingin mengutip ramainya bilangan mereka, tetapi aku inginkan hati-hati yang ikhlas membantu dan bersamaku bagi membina kembali bangunan usang menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah." - Imam Hassan Al-Banna.


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top