0

Status Mac 2012


Di dunia...
"Bila ko nak berubah?"
"Belum datang seru (hidayah)"

Di akhirat...
"Kalaulah Allah bagi petunjuk (hidayah) kepadaku (di dunia dahulu), sudah pasti aku termasuk dalam kalangan orang-orang yang bertaqwa" - QS 39 : 57.

Allah jawab di Akhirat,
"Sesungguhnya keterangan-keteranganKu telah datang kepadamu, tetapi kamu yang mendustakannya, malah kamu menyombongkan diri dan termasuk orang-orang yang kufur (ingkar)" - QS 39 : 59.

Hakikatnya...
“Dan orang-orang yang BERSUNGGUH-SUNGGUH BERUSAHA DI DALAM AGAMA KAMI, nescaya KAMI AKAN BERI PETUNJUK (hidayah) kepada mereka akan jalan-jalan Kami.” - QS 30 : 69.

p/s : nak dapat petunjuk, kena bermujahadah, bersungguh-sungguh berjalan di atas agama Allah dengan mentaati segala perintah Allah & meninggalkan segala larangan-Nya.


Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w. bersabda: “Malu adalah sebahagian daripada iman, dan iman adala disyurga” - H.R. al-Tarmizi.


Malu adalah landasan akhlak yang mulia dan bermuara kepada kebaikan. Siapa yang banyak malunya maka lebih banyak kebaikannya dan siapa yang kurang malunya maka sedikit jua lah kebaikannya.


"I dont have time to hate people who hate me. I'm too busy loving people who love me."


"Saya rasa takkan ada masalah pun jika tak bersanding dan makan beradap. Bukannya sebahagian daripada sunnah. Ubahlah mentaliti anda jika anda Muslim sejati. Agama atau adat yang perlu didahulukan?”


BENAR, wanita yang menutup aurat tidak menjanjikan dirinya selamat dari nafsu lelaki, tidak juga menjanjikan hatinya baik, dan benar ia tidak menjanjikan dirinya bahagia, tetapi....

Wanita yang menutup aurat sudah menjanjikan dirinya "BEBAS"daripada "DOSA" membuka aurat.

:: SEBARKAN KEPADA WANITA-WANITA::

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top